Artykuł sponsorowany

Logistyka dla e-commerce. Trudności i wyzwania

Logistyka dla e-commerce. Trudności i wyzwania

Dystrybucja stanowi ogniwo łączące produkcję z konsumpcją. Logistyka e-commerce wymaga wiedzy, jak realizować potrzeby klientów w dosyć szybko zmieniających się realiach rynku. Sprzedawcy w sklepach internetowych mierzą się z wieloma trudnościami. Zadania logistyki traktuje się jako wypełnienie tzw. luk, które jednocześnie w idealny sposób opisują pełnione przez nią funkcje.

 

Wypełnianie luk jako wyzwanie logistyki w e-commerce

Pierwszą trudnością w logistyce sklepów internetowych jest wypełnienie luki czasowej. Konsumenci realizują zakupy w dogodnych dla nich momentach, a nie w sposób systematyczny. Często czas, w którym występuje zapotrzebowanie na dany produkt, nie jest odpowiedni dla sprzedawcy. Tu właśnie pojawia się „luka”, którą należy wypełnić. W rzeczywistości oznacza to zapewnienie dostępności produktów, na które jest popyt, przy jednoczesnym uwzględnieniu możliwości dostaw. Kolejną jest luka przestrzenna. Problemem jest odległość, jaka dzieli produkt od finalnego odbiorcy. Konsumenci charakteryzują się dużym rozproszeniem, natomiast producenci i sprzedawcy usytuowani są często w dużej odległości od klientów zgłaszających popyt na dane dobro. Zadaniem usług logistycznych dla e-commerce jest zorganizowanie transportu od producentów, przez sklep, do odbiorców.

Następne problemy logistyki to wypełnienie luki ilościowej i asortymentowej. Obecnie popyt konsumentów na produkty okazuje się bardzo zróżnicowany. Dlatego sklepy powinny wyjść klientom naprzeciw i dostarczać towary od wielu wytwórców i z różnych miejsc produkcji, gwarantując dostępność asortymentu. Ostatnim wyzwaniem jest zapełnienie luki informacyjnej, która występuje w momencie braku odpowiedniej informacji o dostępnych produktach lub źródłach ich pochodzenia. Rozwiązaniem powinno być systematyczne informowanie zarówno konsumentów, jak i producentów o wprowadzonych zmianach i nowym asortymencie sklepu. Dużą pomocą w tym zakresie jest korzystanie z zewnętrznych usług fulfilment.

Podsumowanie

Wyzwaniem logistyki sklepu jest odpowiednie zidentyfikowanie oraz wypełnienie występujących luk w działaniu, które znajdują się pomiędzy strefą produkcji a konsumpcji. Można to robić samodzielnie lub zlecić to zadanie operatorowi logistycznemu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.