SEO lokalne a branża transportowa – czy opłaca się jego wprowadzenie?

SEO lokalne a branża transportowa – czy opłaca się jego wprowadzenie?

Jesteś właścicielem busa? Jesteś przewoźnikiem, spedytorem lub logistykiem? Oferujesz usługi transportowe? W takim razie koniecznie się dowiedz, czym jest lokalne SEO. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Czy Twój biznes potrzebuje wizytówki w Google Moja Firma? Poznaj odpowiedzi na powyższe pytania w naszym artykule.

Co przewoźnicy powinni wiedzieć o lokalnym SEO?

Lokalne SEO polega na wdrożeniu czynności zwiększających widoczność stron WWW na konkretne zapytania. Wiążą się one z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Przewoźnicy mogą się reklamować w Internecie w różny sposób. Przykładem może być strona internetowa lub działania w mediach społecznościowych. Dobrze jest wprowadzić działania związane z lokalnym SEO. Wtedy internauci będą mogli znaleźć Twoją stronę WWW na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalne zapytania pozwalają potencjalnym klientom wyszukać firmę lub usługę w pobliżu. W przypadku, gdy chcą znaleźć w swoim mieście przewoźnika, szukają informacji o specjaliście poprzez frazy:

  • busy Zakopane
  • bus Kraków Katowice
  • przeprowadzka Poznań

Jak się okazuje, użytkownicy nie zawsze wpisują frazy z lokalizacją. Kiedy użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „usługi spedycyjne”, na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki pasujące do wszystkich pobliskich przewoźników.

SEO lokalne a branża transportowa

Lokalne SEO rekomendowane jest osobom, które proponują usługi transportowe oferowane na wybranym obszarze. Przykładem może być proponowanie usług przewozowych na terenie miasta lub województwa. Obejmuje to również firmy, które prowadzą szerszą działalność i zajmują się przewozem osób na terenie całej Polski, a przy tym chcą wypozycjonować swoje usługi transportowe w danej lokalizacji. W przypadku posiadania kilku siedzib konieczne jest pozycjonowanie każdej osobno. Pozycjonowanie regionalne szczególnie się sprawdzi w większych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja.

Czym jest lokalna optymalizacja?

W celu wprowadzenia lokalnego SEO wymagane jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle przewoźnik, spedytor lub logistyk działa stacjonarnie pod konkretnym adresem. W celu zbudowania lokalnej widoczności potrzebna jest optymalizacja strony WWW i zadbanie o prowadzące do niej linki. Informacje o adresie firmy muszą się znaleźć na stronie internetowej. Powinny być zawarte razem z danymi NAP (Name, Adress, Phone Number):

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Powyższe informacje muszą się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Wprowadzenie danych kontaktowych w stopce umożliwia pokazanie ich na podstronach. Dzięki temu roboty lepiej rozumieją stronę. W ten sposób internauci mogą szybko odnaleźć dane kontaktowe do przewoźnika czy spedytora. Ważne: Dane kontaktowe powinny być oznaczone danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Zalecane jest stosowanie fraz z lokalizacją na przykład:

  • miastem np. usługi przewozowe w Warszawie
  • dzielnicą np. transport na Mokotowie
  • regionem np. przewóz w lubuskiem

Informacje muszą się znaleźć w tagach title i nagłówkach H1. Dobrze, aby znalazły się w treści strony. Powinny występować w naturalnej, odmienionej formie. Dlatego zamiast „Przeprowadzka Poznań” powinno być „Przeprowadzka w Poznaniu”. Ciekawy content poprawi internetowy wizerunek Twojej firmy. W tym celu sprawdzą się artykuły poradnikowe na przykładowe tematy:

  • przygotowanie się do transportu
  • zaplanowanie przeprowadzki
  • przewożenie zwierząt

Rekomendowana jest także promocja w Social Media. Istotne jest budowanie treści, które nawiązują do „E-A-T”. Składają się na nie artykuły, które bazują na wiedzy, autorytecie i zaufaniu.

Prowadzisz firmę przewozową w kilku miastach? W takim razie będziesz potrzebować landing pages, czyli stron docelowych. Dobrze, aby wyróżniały się interesującą treścią i były kierowane do klientów danej miejscowości lub dzielnicy. Nie można zapomnieć o danych kontaktowych. Równie ważne są zdjęcia i atrybuty ALT, a zatem tekst alternatywny pliku graficznego. Ważne jest poza tym linkowanie pomiędzy podstronami lub możliwość dodawania przez internautów ocen.

Jakie są zalety wizytówki w Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem umożliwiającym promocję lokalną firmy. Dzięki temu informacja o przedsiębiorstwie pojawi się na mapach Google oraz w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business jest dedykowana zarówno dla małych firm przewozowych, jak i średnich spedycyjnych. Nie tylko wiąże się to z pojawieniem się wysoko w wynikach organicznych Google. Pozostałe zalety GMB to:

  • możliwość dodawania ocen – jako właściciel przedsiębiorstwa możesz odpowiadać internautom
  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu
  • zapewnienie szybkiego dotarcia do informacji o firmie – łatwy kontakt z obiektem
  • dostęp do statystyk – prowadzenie monitoringu działań użytkowników i dotarcie do informacji, jak znaleźć przedsiębiorstwo


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Jaskie są główne zalety lokalnego SEO?

Wprowadzenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów, a więc:

  • dostęp do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – jak się okazuje, użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych. Według raportu Gemius używa ich aż 24,4 miliony użytkowników [1]  
  • wzrost pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci klikają zwykle w wysokie pozycje
  • zaoszczędzenie kosztów i czasu – związane z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję inaczej niż ogólne słowa kluczowe. W ten sposób rezultaty można szybciej zaobserwować

Prowadzisz firmę przewozową, spedycyjną lub logistyczną? Przemyśl możliwość wdrożenia lokalnego SEO. Dotrzyj do klientów z najbliższej okolicy!

[1] Gemius

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.