Artykuł sponsorowany

Specyfika transportu drogowego

Specyfika transportu drogowego

Transport drogowy to jedna z najważniejszych gałęzi transportu. W Polsce jest najbardziej popularnym rozwiązaniem stosowanym przez wiele mniejszych i większych przedsiębiorstw. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość dostarczenia towaru wprost do rąk odbiorcy, czyli na zasadzie „door-to-door” (od drzwi do drzwi). Na czym polega specyfika transportu drogowego? Jakie są jego zalety?

Czym jest transport drogowy?

Transport drogowy definiuje się jako transport towarów lub osób, który odbywa się  po drogach lądowych z użyciem pojazdów kołowych.

Dzielimy go na:

  • zarobkowy – dotyczy firm, które świadczą usługi transportu innym firmom,

  • niezarobkowy – jeśli firma organizuje transport na własne potrzeby,

  • krajowy – pojazdy użyte do transportu są zarejestrowane w kraju, a trasa od samego początku do punktu końcowego przebiega przez terytorium Polski,

  • międzynarodowy – punkt początkowy docelowy trasy może się znajdować poza granicami kraju.

Zasadnicze znaczenie dla jakości transportu drogowego ma nie tylko spedycja i logistyka, ale przede wszystkim dostępność odpowiedniej infrastruktury. Transport drogowy jest tym lepszym narzędziem, im bardziej rozwinięte są drogi krajowe i autostrady, po których się odbywa.

Zalety transportu krajowego

Do zalet transportu krajowego należy zaliczyć:

  • szybkość – dzięki infrastrukturze punktowej i liniowej oraz gęstej sieci połączeń, przewóz nie musi się odbywać z przerwami na przeładunek i zmianę środka transportu,

  • elastyczność – dzięki wielości dróg, w razie nagłej sytuacji można wyznaczyć alternatywną trasę i bezpiecznie dotrzeć do celu. Elastyczność dotyczy też różnych środków transportu, które można swobodnie dostosować do specyfiki wiezionego towaru i jego ilości,

  • stały rozwój infrastruktury – dzięki niemu, transport drogowy jest coraz bardziej wygodny, ekonomiczny i szybki.

Transport drogowy własny czy zewnętrzny?

Wielu przedsiębiorców staje wobec decyzji – czy lepiej organizować transport we własnym zakresie, czy skorzystać z usług firmy zewnętrznej, takiej jak na przykład Diera firma logistyczna z Warszawy?

Oczywiście w pewnych okolicznościach bardziej opłacalne może być organizowanie spedycji samemu. Jeśli na przykład dostarcza się towar regularnie do jednego odbiorcy, zorganizowanie transportu drogowego nie powinno stanowić większego problemu. Pojawia się on jednak w momencie, kiedy towar ma być dostarczany do różnych odbiorców w kraju i za granicą. W tym drugim przypadku znajomość rynku i dobrze wynegocjowane stawki z przewoźnikami zdecydowanie przemawiają za usługami firm zewnętrznych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.