Artykuł sponsorowany

W jaki sposób wygląda obsługa logistyczna w branży e-commerce?

W jaki sposób wygląda obsługa logistyczna w branży e-commerce?

Każdego dnia powstają w Polsce nowe sklepy internetowe. Nic dziwnego, skoro tak szybko przybywa klientów doceniających wygodę dokonywania zakupów za pomocą kilku stuknięć palcem w ekran smartfona lub paru kliknięć myszką. Nie oznacza to jednak, że każdy biznes e-commerce skazany jest na sukces. Obsługa logistyczna sklepu internetowego dla niejednej firmy okazuje się zbyt dużym wyzwaniem.

Zacznijmy od rzeczy podstawowej, czyli magazynowania towarów. Sklep internetowy otworzymy w kilka godzin, ale oferowanych w nim produktów nie da się przechowywać w wirtualnej rzeczywistości. Jeżeli nie mamy swojego magazynu, musimy go wynająć. A jak dodaje przedstawiciel firmy logistycznej e-Stores:

Potrzebujemy też odpowiednio wyszkolonych pracowników, którzy zajmą się rozładunkiem, konfekcjonowaniem czy inwentaryzacją.

Drugą kluczową kwestię stanowi wysyłka zamówień. Pakowanie i adresowanie przesyłek oraz szybkie nadawanie ich do klientów, którzy są dzisiaj bardzo niecierpliwi. Do tego dochodzi jeszcze obsługa zwrotów i reklamacji. Wszystko to każdego dnia stanowić może wyzwanie – a co dopiero, gdy przyjdzie okres przedświąteczny albo sezonowa wyprzedaż! Obroty wzrosną, ale logistycznych problemów również przybędzie.

Obsługa logistyczna przy sprzedaży cross-border

Nie tylko polscy klienci sklepów internetowych zrobili się niecierpliwi. Europejczycy, którzy kupią coś w polskim sklepie, również nie będą mieli ochoty na długie oczekiwanie na przesyłkę. Stawia to w trudnej sytuacji polskie firmy z sektora e-commerce, które chciałyby wejść np. na niemiecki rynek. Co więc mogą zrobić? Skorzystać z fulfillmentu dla sklepów internetowych, oferowanego przez przedsiębiorstwo logistyczne posiadające magazyny zarówno przy niemieckiej granicy, jak i w samych Niemczech.

Co to daje? Przesyłki dostarczać będzie niemiecki kurier, dzięki czemu na drugi dzień po zakupie trafią do adresatów. Ich nadawanie będzie też tańsze, a obsługa zwrotów łatwiejsza. Ale z fulfillmentu e-commerce warto skorzystać również wówczas, gdy interesuje nas wyłącznie polski rynek. Na terenie kraju obsługę logistyczną też lepiej oddelegować specjalistom. Nie będziemy musieli nawet rozglądać się za magazynami i całkowicie skupimy się na rozwoju działalności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.